måndag 4 mars 2013

Isadora Eyephoria Eyeshadow

About a week ago Isadora launched a new eyeshadow collection called Eyephoria, which consists of 8 highly pigmented shades bursting with shimmery sparkles. The formula is both a powder and emulsion at the same time, which makes the eyeshadow ideal for both wet and dry usage.



Left: Dry on bare skin, Right: Wet on bare skin

Chrome is a greenish, greyish taupeish color that is pretty hard to define. It will definitely suit all eyecolors very well and the shimmery finish is adorable!
When I did the wet swatch, though, I was afraid that I had destroyed the eyeshadow, because the surface looked "melted" afterwards. Later, I found out that so is not the case, since the "melted" layer disappeared when I continued to use the eyeshadow.

Disadvantages: Creased a bit (despite primer...) and caused some fallout during the day.

Pigmentation: 5/5
Longevity: 3/5
Quality: 4/5
Price: 119 SEK
Worth it? Definitely!

Would you like to try this eyeshadow? Have you tried any other Isadora products that you like?

I have collected several nail-polishes that I would love to show you but my dry and brittle nails are currently under restoration so that will have to wait.
Thanks for reading! :)



4 kommentarer:

  1. Jag har följt din blogg rätt länge & gillar verkligen all inspiration jag får! Är bara nyfiken på en sak, vad tycker & anser du om the Body Shops make up produkter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att höra! :) Jag är nog lite kluven när det gäller Body Shop faktiskt. De ägs ju av L'Oreal som testar på djur men själva är de väldigt mot djurförsök så för mig blir det ett litet dilemma där. Angående kvalitén på dem så tycker jag att det är lite olika beroende på vad det är för produkt.

      Radera
    2. Okej, intressant, visste inte det där om L'Oreal... har just undrat lite varför jag inte sett några Body Shop produkter bland dina blogginlägg... för jag vet ju din inställning till djurförsök (håller med och beundrar din ståndpunkt!) och har uppfattat body shop som emot det... Har bara på senare tid fått upp ögonen för deras grejer och har så här långt varit nöjd i alla fall... Bl.a. har de en BB cream som funkar jättebra för mig... Fortsätt ditt toppenarbete!

      Radera
    3. Det är mest därför jag är lite avvaktande mot dem i alla fall. :) Tycker inte att det är något fel på produkterna i sig och så men som sagt så kan de ju variera beroende på vad det är för produkt.

      Radera